Üzemanyag fogyasztás

Üzemanyag-fogyasztási teszt, javaslat

Targonca gumi

A targonca üzemeltetése során az üzemanyag költsége akár több millió forintot tesz ki egy normál szerződéses időszak alatt. Valódi intenzív használat során ez még több is lehet. Emelkedő üzemanyag-árak esetén már  kis eltérés az üzemanyag-hatékonyságban komoly megtakarítást eredményez, s ezt a pénzpocsékolást egy cég sem engedheti meg.

A tanulmány meglepően nagy eltérést  mutat a gyártók üzemanyag felhasználása  között, így téve kézzel fogható valósággá  a komoly megtakarításokat  a „megfelelő” targonca kiválasztása esetén.
Új targonca vásárlása során az üzemanyag fogyasztás az a mérőszám, amin gyakran átsiklanak, minthogy jól el van rejtve a gyártó VDI adatlapján…. és ha a megadott szám nem jó az összehasonlításban, ki fog szemrehányást  tenni a kereskedőnek, hogy nem hívta fel erre az Ön figyelmét? Néha az  üzemanyag fogyasztás számai egyáltalán nem láthatók.
Ebben a cikkben megmutatjuk Önöknek mit kell keresni, hogyan kell azt mérni és ötletet adva segítünk, mennyi pénzt  tudnak Önök megtakarítani, amit másra költhetnek.
Olvassa tovább és látni fogja, hogy az üzemanyag költség különbsége targoncánként öt év alatt akár 3M forintot  is elérhet  két gyártó között. Ez lesújtó szám, ami a mindinkább emelkedő az üzemanyag-árakkal  együtt olyan probléma , ami nem fog elmúlni vagy javulni az elkövetkezőkben.

Üzemanyag-fogyasztási teszt

A targonca adatlapokon megadott  üzemanyag- fogyasztás tipikusan a VDI 60 szerint látható.
Ez a szám azt jelenti, hogy a targonca megcsinál egy munkaciklust a VDI 2198 szerint (lásd a lenti ábrát), óvatosan változtatva a sebességét, ily módon 60 perc alatt 60 munkaciklust teljesít. Eközben az egy óra alatt elhasznált üzemanyagot mérik.
VDI  az elfogadott szabvány a különböző targoncák üzemanyag-fogyasztásának összevetésére. A gyakorlatban azonban, a targonca használata és különösen a gépkezelő vezetési stílusa jelenthet  és általában jelent is sokkal lényegesebb különbséget.
A tesztelendő targonca egyenesen halad az ’A’ helyzetbe, majd felemeli a névleges terhét 2 méterre, kitolat és kb. 30 méterrel odébb megy a ’B’ helyzetbe, ahol ismét megemeli a terhét  2 m-re, mielőtt visszatolatna a kiindulási pontra.

Üzemanyagfogyasztás2
VDI munkacikus VDI 2198 szerint

Ez nyilvánvalóan egy elég intenzív  ciklus és a valódi helyzetben a targonca nem fog ilyen intenzitással dolgozni a teljes műszak alatt, mégis ez a szabvány mérési mód. A tényleges üzemanyag-fogyasztás költségének elfogadható  mértéke úgy kapható meg, hogy vesszük a gyártók adatlapján  feltüntetett VDI60 szerinti üzemanyag-fogyasztást - és feltételezzük , hogy a gép átlagosan üzemel idejének 60 %-ában, vagy napi 4,8 órában.

Itt megadjuk, hogyan számíthatja ki magának a teljes üzemanyag költséget:

  1. Vegye a targonca specifikációs lapján szereplő üzemanyag-fogyasztási értéket
  2. Ezt szorozza meg a gázolaj literenkénti vagy az LPG kilogrammonkénti árával.
  3. Becsülje meg, naponta hány órát fogják használni  a targoncát.
    (pl. 8-órás műszak 60 %-ában = 4,8)
  4. Szorozza meg az éves műszakszámmal (pl. 260)
  5. Szorozza meg a szerződés szerinti évek számával (pl, 5)

A lenti diagram öt nagyon jól ismert targoncagyártót mutat (nevüket eltávolítottuk). Minden esetben  a gyártók 2,5 to-s LPG motoros modelljének adatlapját  használtuk hogy megtudjuk és összevessük az üzemanyag-fogyasztás számait.

Üzemanyagfogyasztás
A számok az üzemanyag-fogyasztást mutatják (LPG kg/h és a Gázolaj l/h) 5 vezető gyártó között.

Következtetések

Világosan látható volt, hogy a gyártók saját adatainak használatakor jelenleg nagy különbség van az üzemanyag-fogyasztásban. Akár rövidebb akár hosszabb időszakot  tekintünk és mérsékelten intenzív felhasználást veszünk, az üzemanyag nagyon komoly hányada lehet az üzemeltetési költségeknek  - egy jelentős tényező, amint a vételi döntést az ár befolyásolja.
Egy normál ötéves szerződéses időszakra kalkulált számok azt mutatják, hogy egy hatékony targonca kb. 3-4M forintot  takaríthat meg kezelőjének üzemanyagban a legrosszabbal összevetve – a jelenlegi üzemanyag árakon, melyek feltétlenül tovább fognak emelkedni.

Javaslat

  • Számítsa ki saját lehetséges megtakarításait  az itt megadott képlet segítségével (a jelenlegi üzemeltetési intenzitást prognosztizálva), összehasonlítva az ön által használt targoncát egy energiahatékonyabb alternatívával.
  • A következő robbanó motoros targoncájának kiválasztásakor gondosan ellenőrizze a gyártók üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó számait.
  • Kedvenc kereskedőjétől kérjen egy megfelelő ajánlatot elektromos targonca használatára.
    Meg fog lepődni!
Megosztom
Targonca javítás
Mint minden műszaki eszköz esetében, a targoncáknál is igaz, hogy a targonca javítását a megelőzéssel kell kezdeni.
Elektromos targonca
Tekintse meg elektromos targonca kínálatunkat!
Környezetbarát és olcsó üzemeltetés.
Használt targoncák
A használt targoncák jó lehetőséget kínálnak arra, hogy pénzt takarítsunk meg és egyúttal nagyszerű terméket vegyünk.
Új targonca
Egy új targonca vásárlása általában drága megoldásnak tűnik, de nem így van!